MAJ

                   Maj miesiącem kochanym nam

  • Dzień strażaka

  • 1 x w tygodniu rytmika

  • Poznajemy kolor żółty- dzieci ubierają się w słonenczne kolory, praca plastyczna słońce, jemy smaczne banany, ananasy,

  • Pokazujemy dzieciom żółte owoce i warzywa, wzbogacamy słownictwo o nazwy rzeczowników: cytryna, anananas, banan, papryka, melon, kukurydza, morele, słonecznik

  • Śpiewamy piosenki o słońcu ,,Słoneczko późno dzisiaj wstało", ,,Słoneczko złote", ,,Kiedy słońce świeci", ,,Promyk słońca"

  • Przygotowujemy prezenty na Dzień Mamy, kwiaty dla mamy, przygotowanie prezentu dla mamy z wykorzystaniem dowolnej techniki plastycznej

  • Co fruwa nad łąką i co w trawie piszczy” – nazywanie i różnicowanie mieszkańców łąki (mrówka, konik polny, gąsienica, kret, myszka polna itp.) ; nazywanie fruwających mieszkańców łąki (biedronka, motyl, pszczoła, bąk, ważka itp.)

  • Nauka wierszyka dla mamy ,,Bukiet"

  • Moja mama też ma swoją mamę” – próba zrozumienia przez dzieci relacji babcia-mama- dziecko

  • Idziemy na majówkę” - zorganizowanie pikniku na świeżym powietrzu

  • Poznajemy zwierzęta żyjące w ZOO

  • Nauka piosenki ,, Idziemy do ZOO"

  • Praca plastyczna ,,LEW"

  • Robimy pociąg do piosenki ,,Jedzie pociąg z daleka"

  • Środki transportu: pociąg, statek, samolot. Zapoznanie z wyglądem i funkcją

  • Zabawy w kole: „Żabka i bocian”, „Budzenie misia”, „Zielona ściana tataraku”, „Baranek” itp.

  • Dziewczynka w wiosennym sadzie” , opowiadanie wraz z opiekunem prostymi wyrazami co dzieje się w sadzie wiosną

  • Zabawa orientacyjno – porządkowa z elementem wyprostnym: „Słonko świeci, deszcz pada”

  • Proste zabawy kołowe- „Balonik”, „Kółko graniaste”, „Poszło dziewczę po ziele”, „Mam chusteczkę haftowaną”, „Dwa malutkie misie”, „Dwóm tańczyć się zachciało”

  • Zabawa dydaktyczna pt. „Pokaż obrazek o którym mówiłam” – uważne słuchanie opisu słownego i wiązanie go z treścią obrazka

  • Rysowanie kreda na placu przed żłobkiem

  • Kotek zapoznanie dzieci z postacią, omówienie cech charakterystycznych wygląd, zachowanie.

  • Książeczki w miękkiej i grubej okładce- odwracanie kartek

  • Gimnastyka poranna, ogólnorozwojowa, ćwiczenia dużych grup mięśniowych: skłony, podskoki, turlanie się, przysiady. Rozwijanie umiejętności pokonywania przeszkód, poruszanie się w różnych kierunkach (do przodu, do tyłu, slalomem, pod i nad przeszkodą

  • Zajęcia orientacyjno – porządkowe z wykorzystaniem dużych kół, obręczy

  • Puzzle, układanki, historyjki obrazkowe

  • Doskonalenie czynności samoobsługowych- zdejmowanie i zakładanie butów i garderoby; nauka zapinania guzików i suwaków

  • Kształtowanie nawyków kulturalno-grzecznościowych podczas spożywania posiłków

  • Doskonalenie umiejętności zabawy w grupie- czekanie na swoją kolej, nie zabieranie innym dzieciom zabawek